Співбесіда в умовах карантину: як знайти ідеального кандидата під час обмежень

Співбесіда в умовах карантину: як знайти ідеального кандидата під час обмежень

 

Бути гнучким, підлаштовуватись під зміни та змінювати формат роботи – 2020 рік змушував нас постійно вчитись новому та залишатись конкурентоспроможними в умовах обмежень і трансформацій. Локдаун, соціальна дистанція, карантинні правила вплинули не лише на наш побут, а й на оновлений, віддалений  формат роботи та спілкування. Змінився процес пошуку та найму співробітників. Давайте поговоримо, як він відбувається зараз в IT-сфері.

Кількість кандидатів зросла.

Безробіття почало зростати від самого початку карантину. У квітні Торгово-промислова палата України оприлюднила дані, що в країні нараховується 2,5-2,8 мільйона офіційних безробітних (на 1,3 мільйона більше, аніж до початку карантинних обмежень), ще 26% компаній планують скорочення. Після весняного жорсткого карантину ситуація дещо стабілізувалась, проте до показників до початку обмежень не повернулась.

Що це означає? Кандидатів на вакантні посади стало більше. Однак, як і раніше, щоб знайти ідеального працівника, потрібно використовувати різні методи пошуку:

- звернення до рекрутингових агенцій;

- створення власного HR-відділу в компанії;

- розміщення оголошень на спеціалізованих порталах.

- соціальний рекрутинг (пошук спеціалістів через соціальні мережі і зацікавлені аудиторії).

Зростання кількості бажаючих отримати роботу не лише створило більше можливостей для вибору, але й ускладнило його. Адже потрібно перевірити більше інформації, перечитати більше анкет і резюме, провести більше співбесід. Тому навантаження на HR, як не парадоксально, зросло.

Співбесіди в форматі відеозв’язку – тренд, який може стати нормою.

Співбесіди перемістились в  онлайн. При цьому часто кількість етапів зросла – якщо раніше їх було 2-3, то зараз кандидатам доводиться проходити 3-5 етапів відбору. Стало більше спільних співбесід з усіма представниками команди, які оцінюють як hard, так і soft-skills кандидата. Іноді проводять інтерв'ю з керівниками суміжних команд.

Це вплинуло на конверсію: чим більше проводити співбесід, тим менша ймовірність найму. При цьому зросла якість підбору, а сам процес став компактніше – в умовах «дистанційки» не потрібно узгоджувати час співбесіди за два тижні і всі етапи можна провести за кілька днів.

Які зміни відбуваються під час пошуку та найму IT- персоналу?

Видання AIN.UA провело велике опитування серед рекрутерів та атсорсингових компаній. Серед цікавих результатів: близько 12% рекрутів відзначили заморожування найму нових співробітників зі сторони компаній, близько 53% – зниження кількості нових вакансій, і лише 12% вважають, що кількість відкритих робочих місць не змінилась. 79% кандидатів наразі не вимагають вищої заробітної плати, а 12,7% навіть погоджуються працювати за меншу зарплату.

Найбільше скоротилась кількість вакансій для міддл-спеціалістів. Джуніори та стажери постраждали менше: певне скорочення є, але незначне. А ось спеціалісти сеньйор-рівня навіть опинились у виграшному положенні: вакансій стало навіть більше, і рекрути спокійно «притримують» зірок ринку, не поспішаючи швидко закривати існуючі вільні місця.

Кого шукатимуть після пандемії? Прогнози

За даними дослідження DOU, після завершення карантинних обмежень 27% українців не хочуть повертатись в офіси і планують продовжувати працювати дистанційно.

Через пандемію змінилось ставлення до ідеального кандидата в IT. Окрім професійних навичок і hard- skills, на співбесідах все більшу увагу звертають на особисті якості потенційного співробітника. На перший план серед них виходять відповідальність, Self-менеджмент, залученість до життя компанії і зацікавленість в загальних результатах її діяльність, комунікативність та вміння працювати з digital-інструментами.

Iнформувати вас про змiни та оновлення?
Введіть вірний Email

Ми обіцяємо не засмічувати вашу скриньку спамом та поважати вашу конфіденційність!